Sunday, January 27, 2013

Liyana Kahwin #1

Assalamualaikum.

Entry kali ni nak story sikit pasal pertunangan n pernikahan kawan kita ni, Puan Liyana Nabilah. 

Gambar tunang, nikah n sanding ada dalam 100++ keping, so aku seperate la entry ni kpd 2 bhgian. Nak tggu upload pon bole tahan lame. huhu.


Ceritanya macam ni... aku, nisa n fadhlin bermalam di rumah yana sehari sebelum persandingan iaitu pada malam 25.1.13. Petang tu aku carry lin ngan moto cabuk aku tu. tak berani nak drive kereta. huhu. Nisa, abangnya hantar, aku follow dari belakang. Shira keje. Malam baru dapat jumpa. Kami sampai rumah yana kira-kira jam 6:30 petang.

Sampai je di rumah yana, tengok ramai org tgah sibuk. Kami terus letak beg n tolong ape yg patut. Mula ngn pasang langsir bilik, then terus tolong siapkan bunga telur. Then, aku n nisa p merempit amik crown kawin yana kat traffic light pdg rengas. Sebab dah xde sape yg bole tolong amikkan. Orang sibuk. 
Bole tahan jauh jgk la. Si nisa kate dekat je. Aku bajet dekat, aku kate, xpayah la pakai helmet. 
Sekali.. tu dia.. jauh. aku rase 5km jgk la. xpakai helmet. habuk masuk mate. aku bawak 80-100km/h. haha.
Maghrib dah time tu.. Tawakal je tak de polis.

bunga telur 

lepas maghrib, terus je kami bersiap.

aku dan lin

dah siap 

sisi pelamin

pelamin

aku dan nisa. abaikan background tu. haha

kami

kami lagi

kami. pic blur. huhu

hantaran tunang/nikah

hantaran

lin di pelamin

yana selesai bermake up. cantik tak ?

yana 

ni adik yana, Andreanna aka Ana. comel sgt

aku dan pengantin. yes, sempat gak.

kami dan pengantin



di surau kg labu kubong

kehadiran sedara mara memnuhi ruang surau

yana dan ibunya (berjubah pink)

inai di jari jemari

 sebelum upacara nikah dimulakan. kadi menerangkan rukun nikah

 akad nikah dimulakan kira-kira jam 10:00 malam.
alhamdulillah, yana telah bergelar isteri tepat jam 10:04malam dengan sekali lafaz.

 upacara membatalkan wudu'. selawat.

 halim memberikan kitab yg mengandungi taklik

halim memakaikan gelang emas sbg hadiah pernikahan.

 ciuman di dahi



 bapa liyana sbg wali


nisa di pelamin

 kami. gelap gambar ni.

 nisa

 Ana yg comel

 kami lagi. lin dah kenapa?

lin, shira dan aku


 budak budak
lin bersama shawl



pinggan mangkuk yg kami susun sebelum tidur.

si putih yg mmpunyai dua mata yg berbeza warna.

Ini lah sahaja gambar yg aku ade pd malam pernikahan si liyana. Malam tu kami tidur beramai-ramai di depan pelamin. Best jgk la. Terasa mcm di asrama dulu. Bersembang ngn pengantin sampai pukul 2 pagi. Macam macam la dari belanja kawin sampai masuk topik di bilik tidur. Haha..
Yana tak ubah macam dulu. Perangai gila gila macam zaman sekolah.
Ape ape pon tengok yana bernikah secara live memang best. Terasa sekali debarannya. Hehe.
Nasib kami blom kawin lagi, kalau tak, kena la si yana ni cari bilik utk setiap sorang. :P
Who's next? Kita tunggu nooo....
Okay, tnggu plak entry untuk persandingan yana.
Stay tuned... 


No comments: